۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۵۷۰۱۱۵
آیت الله خاتمی:

دشمن با پمپاژ ناامیدی در پی جدا کردن مردم از انقلاب است| مقاومت نسخه پیروزی و عبور از مشکلات است

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نسخه پیروزی نسخه مقاومت و ایستادگی است، گفت: مردم با مقاومت خود این بار هم دشمن را ناامید خواهند کرد.

 آیت الله احمد خاتمی

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی، سخنگوی مجلس خبرگان رهبری صبح امروز دوشنبه ۱۱ تیرماه سال ۹۷ در نشستی رسانه‌ای در  دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در تهران گفت: برخی تصور می کنند که مجلس خبرگان رهبری سالانه فقط دو جلسه دارد، در حالی که خبرگان رهبری در طول سال همواره فعال هستند.

وی افزود: در مجلس خبرگان رهبری در هشت سال کار خود چهار مرتبه برای کمیسیون های خود رای گیری می‌کند. به همین دلیل در شهریور آتی برای کمیسیون ها انتخابات برگزار خواهیم کرد.

آیت الله خاتمی گفت: هیأت رییسه خبرگان رهبری تاکنون  ۲۰ جلسه داشته که نشان دهنده فعال بودن آن است. در کل کمیسیون های مختلف همواره در حال انعقاد جلسات هستند.

وی گفت: کمیسیون آیین نامه تصمیم گرفته است طبق طرحی قوانین انتخاب اعضای خبرگان رهبری را تغییر دهد. برای مثال برای نام نویسی در مجلس خبرگان حداقل مدرک سطح چهار حوزه علمیه ارائه شود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه آتی مجلس خبرگان رهبری، عنوان داشت: در شهریور ماه سال جاری و از تاریخ سیزدهم لغایت پانزدهم این ماه اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از این نشست رسانه ای با اشاره به تلاش دشمنان برای براندازی نظام تصریح کرد: واقعیت امر این است که دشمن تلاش می‌کند با ایجاد تحریم چالش های فرهنگی و سیاسی  برای براندازی نظام در ایران همت گمارد.

وی تصریح کرد: با رهبری حضرت آیت الله خامنه ای که بسیار هوشیار و دور نگر هستند و همچنین همراهی مردم مطمئن هستیم که این توطئه‌ها نیز خنثی خواهد شد.

آیت الله خاتمی بیان داشت: مردم امروز مشکلاتی دارند که نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با تمام وجود این مشکلات را لمس می کنند و از مسؤولان می‌خواهند که قدر نجابت مردم را بدانند و برای حل این مشکلات تمام توان خود را به کار بگیرند.

آیت الله خاتمی ابراز داشت: دشمن در پی پمپاژ ناامیدی است. دشمن می خواهد مردم را از آینده انقلاب ناامید کند اما آینده کشور روشن است. در چهل سال گذشته مشکلات به مراتب بزرگ تر از مشکلات امروز بوده است. ما در جنگ تحمیلی با همه دنیا جنگیدیم؛ سیلوها خالی شده بود و گندم نداشتیم اما آن دوران با موفقیت به پایان رسید. مشکلات امروز هم با موفقیت به پایان خواهد رسید.

وی بر لزوم وحدت حول محور ولایت تاکید کرد و گفت: مسؤولان باید برای حل مشکلات مردم با هم متحد باشند. مسؤولان نباید با یکدیگر تریبونی و رسانه ای صحبت کنند و مشکلات خود را به میان مردم بکشانند.

آیت الله خاتمی با اشاره به لزوم همراهی مردم اظهار داشت: وقتی مسؤولان می گویند مشکل آب و برق داریم مردم باید کمک و همراهی کنند. ما یک کشور و رهبر داریم. مسؤولان در پی خدمت به مردم هستند.  

وی تاکید کرد: اشرافی گری از سوی هر کسی باشد برای کشور سم است اما همه مسؤولان را نباید اشرافی ببینیم. مسؤولان همراه با مردم را هم ببینیم که شبانه روز در خدمت مردم هستند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به خودباوری ملی و فردی اظهار داشت: ورزشکاران ما در جام جهانی فوتبال، در مجموع خوش درخشیدند و رهبری، مسؤولان و مردم از آنها تجلیل کردند.  این از برکات خودباوری است. در عرصه های اقتصادی چنین خودباوری نعمتی برای حل مشکلات است.

وی با تاکید بر مدیریت جهادی بیان داشت: این مدیریت باید همراه با خستگی ناپذیری باشد. با مدیریت جهادی است که می توان از گردنه های مشکلات سیاسی و فرهنگی و اقتصادی عبور کرد.

وی تصریح کرد: نسخه پیروزی نسخه مقاومت و ایستادگی است. این تصریح قرآن است که اگر شما مقاومت کنید، کید دشمن به شما آسیب نخواهد رساند. به قول رهبری هزینه سازش بسیار بیشتر از مقاومت است. مردم با مقاومت خود این بار هم دشمن را ناامید خواهند کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مجلس خبرگان رهبری برای حل مشکلات اقتصادی چه برنامه ای دارد، گفت: مجلس خبرگان نهادی اجرایی نیست اما خبرگان همراه با همه مسؤولان نظام هر کاری از دستش بربیاید انجام می دهد.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: اینکه مسائل توجیه و تبیین شده و به مردم گفته شود شما چهل سال با بصیرت پیش رفتید، از این پس هم با بصیرت پیش بروید، اینکه هشدار داده شود دشمن در پی موج سواری است، از کارهایی است که خبرگان انجام می دهد.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر امر وحدت حول محور ولایت فقیه بیان داشت: بنده و تمام اعضای مجلس خبرگان رهبری از کسانی حمایت می‌کنیم که در برابر استکبار و آمریکا ایستادگی می‌کنند. امروز تنها راه پیروزی مسؤولان و مردم، وحدت حول محور ولی فقیه است و در این راه باید از هرگونه اختلاف افکنی پرهیز جدی شود.

آیت الله خاتمی در پاسخ به این پرسش که چرا تریبون های نماز جمعه مخاطب جوان خود را از دست داده است، بیان داشت: نماز جمعه در کل کشور با استقبال مردمی مواجه است و نمی‌توان برخی از تریبون‌ها را به تمام آنها تعمیم داد. بنده نیز قبول دارم که هنوز در جذب جوانان به نماز جمعه ضعف وجود و دارد و در این راه رسانه‌ها نیز مقصر هستند.

وی ادامه داد: قطعا امامان جمعه و مسؤولان برگزاری نماز جمعه نیز باید بهترین و جذاب ترین محیط را برای جذب جوانان به این فریضه الهی ایجاد کنند.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: بدون شک نماز جمعه همچنان سنگر اصلی انقلاب است و همانند 40 سال گذشته در کنار مردم در تمامی سختی‌ها و مشکلات خواهد بود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر ضعف رسانه‌ای در مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: بنده قائل به این موضوع هستم که ما در خبرگان رهبری در امر اطلاع‌رسانی و ارتباط با رسانه‌ها ضعف داریم. در همین راستا نیز تلاش خواهیم که تا حد امکان تمامی نطق‌های اجلاسیه آتی و همچنین فعالیت‌های داخل مجلس در طول سال را به اطلاع مردم و رسانه‌ها برسانیم.

آیت الله خاتمی در پایان و در پاسخ به سوالی مبنی بر کهولت سن برخی از افراد حاضر در مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: در انتخابات بعدی مجلس خبرگان رهبری موضوع حداکثر سن با توجه به کارایی افراد و همچنین حداقل سن برای ثبت نام مدنظر خواهد بود. هرچند باید توجه داشت این مجلس جایگاه بسیار  بالایی دارد و در مواقع مهم حتی به انتخاب رهبر نیز می‌پردازد و باید از وزانت خاصی نیز برخوردار باشد./856/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات